Ostrowski Fotografia

Ostrowski Fotografia Cyfrowa

Pracownia czynna: pn-pt: 9.00-20.00, sb: 10.00-14.00, zadzwoń 12-432 54 60 lub napisz foto@fotografia-ostrowski.pl

cennik / usługi / opis zamów odbitki
on-line
ściągnij program
i zamów odbitki
prześlij zdjęcia przez
ftp lub wetransfer
kontakt pomoc

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIE - POMOC

  1. Najważniejsze funkcje systemu zamawiania zdjęć on-line - przez przeglądarkę internetową

    • prosta rejestracja Państwa danych w systemie
    • możliwość wyboru i przesłania do 2000 zdjęć jednocześnie
    • podgląd przed zamówieniem czy proporcje zdjęcia pasują do proporcji wybranego papieru, program pokaże czy zdjęcie zostanie przycięte
    • opcja kadrowania zdjęć w proporcjach do wybranego formatu zdjęcia
    • opcje korekcji zdjęcia: jasność, kontrast, sepia, czarno-białe
    • tworzenie kopii zdjęcia, możliwość zamówienia tego samego zdjęcia w różnych formatach
    • wybór opcji całego zdjęcia, wypełnionego papieru oraz białej ramki
    • informacja o jakości zdjęcia

    gdzie szukać dodatkowych opcji:

    zamawianie zdjęć zamawianie zdjęć

  2. Prezentacja programu do zamawiania zdjęć, który mogą ściągnać Państwo na swój komputer

  3. ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA KRÓTKICH PREZENTACJI SYSTEMU ZAMAWIANIA ZDJĘĆ DIPHOTO HOME
    programu, który mogą ściągnąć Państwo na swój komputer - PREZENTACJA

  4. W jaki sposób powinny być zapisane zdjęcia nadsyłane przez internet?

  5. Zdjęcia powinny być zapisane w formacie JPG. Jeśli skorzystają Państwo z programu diPhoto home, który można zainstalować na swoim komputerze mają Państwo dodatkowo możliwość przesłania plików TIFF. Zdjęcia z rozrzerzeniem PNG (często np. z telefonów komórkowych można przesłać mailem lub przez FTP lub przez Wetransfer

  6. Czy stosowana jest automatyczna korekcja kolorów i kontrastu/brak jakiejkolwiek korekcji?

  7. Zdjęcia są poddawane „ręcznej” korekcji o ile tego wymaga jakość zdjęcia lub autokorekcji, wówczas program eksportujący zdjęcia do naświetlenia optymalizuje jakość zdjęcia na podstawie danych technicznych zdjęcia z exif-a. Na życzenie klienta wszelka korekcja może zostać pominięta.zamawianie zdjęć

  8. Wyjaśnienie opcji całe zdjęcie / wypełniony papier / biała ramka

  9. Nowsze aparaty fotograficzne oraz telefony komórkowe a wraz z nimi wszelkiego rodzaju aplikacje graficzne dają możliwość realizacji praktycznie dowolnych kadrów, kwadraty, panoramy, proporcje 10x18, 9:16, 2:3, 4:3, 5:4 oraz po prostu dowolne :)

    Dlatego gdy proporcje wymarzonego ujęcia nie pasują do tych, które występują na papierze musimy skorzystać z jednego z poniższych rozwiązań:

    1. opcja WYPEŁNIONY PAPIER - zdjęcie wypełnia całą kartkę, jednak góra i dół zdjęcia mogą zostać obcięte, co w przypadku ciasnego kadru spowoduje utratę istotnych części zdjęcia

    2. opcja CAŁE ZDJĘCIE - na zdjęciu jest cały kadr fotografii - żaden element nie jest obcięty, ale po bokach lub z góry i z dołu pozostaną białe paski jako uzupełnienie kadru (uwaga! - białe paski nie spełniają funkcji białej ramki wokół zdjęcia

    3. opcja BIAŁA RAMKA - w obu powyższych opcjach możemy na zdjęcie nałożyć białą ramkę, standardowo ma ona 4mm

    4. opcja BIAŁA RAMKA i CAŁE ZJĘCIE jednocześnie oznacza, że zdjęcie nie zostanie przycięte w ogóle jednak ramka będzie szersza z dwóch stron (o szerokość białych pasków)

    5. jest możliwość naświetlenia zdjęcia dokładnie wg przygotowanych rozmiarów
      - opcja NO RESIZE (patrz tabela - dokładne rozmiary zdjęć) - prosimy o napisanie informacji w polu uwagi

  10. W jaki sposób zdjęcia zamówione przez internet są wysyłane do klienta?

  11. Szczegóły dotyczące wysyłki zdjęć znajdują się tutaj

  12. Czy jest ograniczenie co do wielkości wysyłanych plików?

  13. Wielkość plików wysyłanych on-line przez przeglądarkę internetową lub z program diPhoto home jest ograniczona systemowo do 18Mb.
    Wysyłając zdjęcie przez serwer FTP lub Wetransfer nie ma ograniczenia wielkości wysyłanych plików.

  14. Jaki jest termin realizacji zleceń przesłanych przez internet?

  15. Większość zamówień staramy się realizować w tym samym dniu lub najpóźniej jednak na drugi dzień roboczy.
    Dłuższy czas realizacji może dotyczyć zamówień z podklejeniem zdjęć na piankę,
    fotoobrazów, wywołania filmów czarno-białych.

    Po otrzymaniu zdjęć wysyłanych przez stronę www klient otrzymuje informację mailem o przyjęciu zdjęć do realizacji, a po wykonaniu informację, że zdjęcia są do odebrania w zakładzie lub zostały wysłane w zależności od zamówienia.

  16. W jaki sposób należy zapłacić za nadesłane zdjęcia?

  17. Po otrzymaniu zdjęć na Państwa mail zostaje wysłany link z systemu płatności DOTPAY. Dzięki temu za zdjęcia płacicie Państwo kartą płatniczą lub przelewem. Szczegóły tutaj

  18. Czy w Pracowni można płacić kartami płatniczymi?

  19. Tak.

  20. W jakiej rozdzielczości najlepiej nadsyłać zdjęcia?

  21. Dokładne wymiary zdjęć są podane na stronie, ale to nie oznacza konieczności przerobienia wszystkich zdjęć na konkretny wymiar!!! Zdjęcia z aparatu cyfrowego należy nadsyłać w tak jak zostały zapisane, a maszyna dopasuje zdjęcia na żądany wymiar. Proszę pamiętać jednak o informacji zawartej w punkcie 3.

  22. Czy można przesłać zdjęcia mailem jako załączniki?

  23. Tak, można, jeśli korzystają Państwo z tej formy wysyłki zdjęć prosimy wysłać zdjęcia w postaci załączników, w większości programów pocztowych wystarczy kliknąć na ikonkę spinacza. Prosimy o nie przesyłanie zdjęć wklejonych w treść maila.

    Prosimy pamiątać, że aparaty cyfrowe oraz telefony komórkowe generują coraz większe pliki, to powoduje, że wysyłka już kliku zdjęć mailem nie zawsze dociera do adresata.

    Zalecamy do skorzystania z zamawiania zdjęć on-line lub przez serwer FTP lub Wetransfer

  24. Czy zamówione przez internet zdjęcia można odebrać osobiście w Pracowni?

  25. Tak, zapraszamy od poniedziałku (9-20) do soboty (10-14).

  26. Czy nadesłanie zdjęcia w rozmiarze większym niż wymagany na dany format wpłynie na lepszą jakość zdjęcia?

  27. Nie ma potrzeby nadsyłania większych plików, nie wpłynie to na poprawę jakości zdjęcia.

  28. Chcę zamówić format zdjęcia nie występujący na liście przy przy składaniu zamówienia, co wtedy zrobić?

  29. Proszę o wybranie formatu "najbliższego" żądanemu i wpisaniu w polu "uwagi" rozmiar zdjęcia.

strona główna | cennik usług | zamów zdjęcia on-line | ściągnij program na pulpit | ftp / wetransfer | kontakt | częste pytania-pomoc


Pracownia Fotografii Cyfrowej OSTROWSKI
31-033 Kraków, ul. Westerplatte 15 (Hotel Wyspiański)
telefon: 12-432 54 60, mail: foto@fotografia-ostrowski.pl

informacja o cookies
regulamin płatności DOTPAY
uwagi odnośnie działania strony